Presentatie PIM Trendrapport
Marketingtrends 2019

Stefan Harzevoort

De activistische evolutie van het merk

2018 was het jaar van de doorbraak van het activistische merk. We zagen hoe onder andere Nike met hun politiek geladen campagnes de wereld veroverde en we keken jaloersmakend naar de gevolgen daarvan op de beurs. Mensen willen dat merken maatschappelijke problemen aan de kaak stellen en belonen hen met aankopen. Daarom staat het PIM Trendrapport 2019 in het teken van de activistische evolutie van het merk. Platform Innovatie in Marketing (PIM) verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data. En we laten zien wat wel en niet werkt.

Over Stefan
Stefan Harzevoort (1985) is strateeg bij digital agency Valtech en bestuurslid bij Platform Innovatie in Marketing (PIM). Hij helpt merken om door middel van technologie sociale en commerciële impact te creëren. Daartoe is zijn motto: People First. Samen met meer dan 5500 digitale innovators wereldwijd helpt hij vooraanstaande merken groeien.